Alla inlägg under september 2014

Av Fiske - 3 september 2014 22:30

 

Länge sen jag skrev nåt inlägg i bloggen (gäller även min blogg/fiskekamrat :-) men det beror helt enkelt på att jag inte fiskat nåt vidare på sistone. Sommar, sol och semester brukar dock innebära ett och annat försök att lura abborren med metning och så var fallet i sommar oxå. Jag har inte långt till viken hemmavid och därmed har det blivit några besök på "badbryggan" för att meta, och faktiskt med napp varje gång - dock inga stora "borrar" men väl tillräckliga för att ta hem och steka. 26/6,1/7,24/8,3/9 är fyra datum som jag tillsammans med diverse bekanta har varit och metat med mask på kroken och bästa stället har alla gånger varit vid grannens båt. Jag har fortfarande maskar kvar i burken så vi får se om det blir fler försök att ta en rekord-abborre :-)


>>L

Av Fiske - 1 september 2014 23:15

 

Efter gårdagen fick jag blodad tand och gick på kvällskvisten i det fina sensommarvädret ner till Rolands brygga för att ta några kast. Hade för övrigt även köpt några nya wobblers som jag tänkte prova. Jag gick igenom fyra av fem utan att få annat än sjögräs och tång på kroken. Den femte wobblern var en lite mindre i storlek med färgerna röd och silver. På den lyckades jag lura på en av de minsta gäddor jag sett. Kolla bilden så förstår man hur glupska gäddorna är - fisken är inte mycket större än betet!  Hursomhelst, gäddan fick givetvis friheten tillbaka och jag fick en kul och avkopplande stund vid vattnet (såg förresten en gädda modell större ~2-3kg men den var inte intresserad av mina artificiella fiskimitationer).


>>L

Ovido - Quiz & Flashcards