Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Ekeberg

Av Fiske - 26 april 2013 21:15

Denna fredag var en eftermiddag med DevOps från jobbet inplanerad och den skulle tillbringas hos min kollega i Ekeberg bara ett flugkast från Mörrumsån. Därmed bestod första aktiviteten mycket riktigt av fiske i nämnda vatten. Jag hade tagit med mitt spinnspö med Cardinal-rulle och beten för att försöka lura en öring. Jag måste säga att det är fantastiskt vackert längs ån och det blev ett par sköna timmars avkoppling trots att nappen uteblev. Kollegorna var mer intresserade av burköl än fiske så det var mest jag som gick in för fisket och fiskade av en stor del av sträckan nedanför kollegans residens (innan även jag korkade upp en pilsner).

När fisket var avklarat vidtog en trerätters middag som vi själva, indelade i tre grupper, tillagade. Min kollegas fru var enväldig domare och utsåg kvällens "Mästerkock Ekeberg". Desserten stod till slut som obestridlig segrare och självklart var det min grupp som vann :-)


>>L

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fiske - 24 oktober 2014 23:30

Torsdag kväll och ~1h40min bilresa innan ankomst till Klavreströms sportfiske (se kronobergssportfiske.se). Sen mitt senaste besök för två år sedan hade nya byggnader för boende och samkväm uppförts, dvs ett hus med kök och matplats samt ett hus me...

Av Fiske - 14 oktober 2014 16:00

Om lite drygt en vecka är det dags för höstfiske i Klavreström. Återkommer med rapport om fisket.   >>L ...

XL

Av Fiske - 8 oktober 2014 00:00

STORT GRATTIS PÅ HÖGTIDSDAGEN FISKEKAMRAT OCH VÄLKOMMEN IN I VUXENÅLDERN, DVS VI SOM PASSERAT 40!!!         ...

Av Fiske - 5 oktober 2014 21:00


  Första söndagen i oktober skulle det bli återkomst till Kronofisket i Harasjömåla efter några års frånvaro.Bilen startades upp strax efter halvsju på morgonen och färden mot norra Olofströmsskogarna började. Temperaturen pendlade lite upp och ne...

Av Fiske - 3 september 2014 22:30


  Länge sen jag skrev nåt inlägg i bloggen (gäller även min blogg/fiskekamrat :-) men det beror helt enkelt på att jag inte fiskat nåt vidare på sistone. Sommar, sol och semester brukar dock innebära ett och annat försök att lura abborren med metn...

Ovido - Quiz & Flashcards