Alla inlägg under juni 2009

Av Fiske - 30 juni 2009 23:44

Ja, så har man klarat av årets premiär med metspöt.

Tyvärr blev den inte så lyckad eftersom nappen lyste med sin frånvaro.

Måndag kväll åkte jag ut till Munkahusviken och metade i två timmar utan att flötet ville åka under vattenytan. Provade båda sidor om bron men det enda som syntes var småfisk som hoppade i ytan, undrar om det var gäddor som jagade?


Tisdag morgon åkte jag direkt ut till Vägga efter att ha lämnat dottern på dagis. Stannade en timme och intog under tiden medhavd frukost. Nästa stopp blev Drösebo som jag oxå gav en timme. Här fick jag faktiskt ett napp men på kastspö. En gädda på runt kilot (tror jag att det var) men efter en kort stund slapp den och jag fick fortsätta tomhänt till dagens sista fiskeplats - Stilleryd. På ön nedanför stugan fiskade jag ca en timme till, både mete och kast men sen tröttnade jag och gick upp till stugan för andra aktiviteter innan det var dags att hämta upp dottern på dagis.


Summa summarum: jag trodde inte det skulle vara så dåligt resultat på mete. Jag ska införskaffa ett nytt flöte, krok och sänken sen blir det fler försök att fånga abborrar!


>>L


Ps. Nu är det inglasade uterummet klart i sommarstugan, kolla bilden :-)

Ovido - Quiz & Flashcards