Alla inlägg under september 2009

Av Fiske - 2 september 2009 21:57

Onsdag eftermiddag och en gång till sista dagen innan jobbstart begav jag mig till klubbsjön i Ringamålaskogarna. Växlande molnighet och runt 20 grader i luften (ungefär samma temp i sjön skulle jag tro) var inte de bästa förutsättningarna för en lyckad fisketur, vilket senare skulle visa sig stämma.

När jag kom ner till sjön såg jag direkt två fiskar som hoppade och det såg hyfsat ut. Med hela sjön för mig själv jag rodde ut och började fiska med en montana-variant på flugtafsen. Efter ungefär en timme utan napp tog jag paus och intog medhavd lunch.

Med lite mat i magen fick jag nya krafter, bytte till en vit fluga med lite rött inslag, och fortsatte nötandet. Den friska vinden hade tilltagit i styrka och det gjorde såklart kastandet lite problematiskt. Jag lyckades faktiskt sätta flugan i kepsen en gång pga blåsten så det var tur att man hade huvudbonad på denna gång :-) 

När ytterligare en timme förflutit utan minsta tillstymmelse till hugg lade jag ner fisket för dagen. Bättre lycka nästa gång förhoppningsvis!


>>L

Ovido - Quiz & Flashcards