Direktlänk till inlägg 16 april 2013

Strömhult vårfiske 2013

Av Fiske - 16 april 2013 23:30

16:e april var det dags för vårens fiske i Strömhult med det vanliga gänget. Jag tog mig till Karlshamn, närmare bestämt Sternö för egen maskin och därefter var jag passagerare i en Volvo V70 så det blev en skön resa på tisdagskvällen.

Efter framkomst var det sedvanlig inpackning av all utrustning i stugan därefter matdags, denna gång en smarrig smörgåstårta  :-)

Tidigt nästa morgon påbörjades fisket och det dröjde inte så länge innan jag drillat dagens första fisk. Jag skriver detta inlägg ett bra tag efter fisket så jag kommer inte riktigt ihåg vikterna på fångsten (2-3,5kg tror jag) men jag lyckades få upp fyra fiskar innan frukost vilket inte tillhör vanligheterna. Morgonfisket brukar iofs vara bäst men sällan man tar all fisk de tre första timmarna. Efter intagande av mackor, kaffe och jos kunde jag således ta det lugnt resten av dagen och eftersom det var en fin vårdag blev det tom en tupplur i gräset med solen som värmde gott!

Runt halvfem blev det hemresa och efter att ha hämtat upp bilen tog jag en runda till bror och syster i Mörrum samt morföräldrarna i Asarum innan hemfärd österut. Lika uppskattat med fisk som vanligt :-)


>>L

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fiske - 24 oktober 2014 23:30

Torsdag kväll och ~1h40min bilresa innan ankomst till Klavreströms sportfiske (se kronobergssportfiske.se). Sen mitt senaste besök för två år sedan hade nya byggnader för boende och samkväm uppförts, dvs ett hus med kök och matplats samt ett hus me...

Av Fiske - 14 oktober 2014 16:00

Om lite drygt en vecka är det dags för höstfiske i Klavreström. Återkommer med rapport om fisket.   >>L ...

XL

Av Fiske - 8 oktober 2014 00:00

STORT GRATTIS PÅ HÖGTIDSDAGEN FISKEKAMRAT OCH VÄLKOMMEN IN I VUXENÅLDERN, DVS VI SOM PASSERAT 40!!!         ...

Av Fiske - 5 oktober 2014 21:00


  Första söndagen i oktober skulle det bli återkomst till Kronofisket i Harasjömåla efter några års frånvaro.Bilen startades upp strax efter halvsju på morgonen och färden mot norra Olofströmsskogarna började. Temperaturen pendlade lite upp och ne...

Av Fiske - 3 september 2014 22:30


  Länge sen jag skrev nåt inlägg i bloggen (gäller även min blogg/fiskekamrat :-) men det beror helt enkelt på att jag inte fiskat nåt vidare på sistone. Sommar, sol och semester brukar dock innebära ett och annat försök att lura abborren med metn...

Ovido - Quiz & Flashcards