Alla inlägg under juli 2009

Av Fiske - 26 juli 2009 09:38

Högsommar och varmt i vattnet brukar inte innebära nåt vidare bra regnbågsfiske men jag åkte en sväng för att ta några kast ändå. Målet var egentligen Matgölen men jag stannade till vid Miedammen på vägen för att prova. Jag fick syn på fisk direkt när jag kom fram och började fiska med en gul fluga. Det nappade direkt och efter en kort drillning hade jag en kilos-båge inne vid bryggan som återutsattes. Efter ytterligare en fångade regnbågsöring bytte jag till en rosa fluga och den fungerade oxå bra. Totalt fick jag fyra regnbågar (varav en fick följa med hem) och två abborrar vilket var ett mycket bättre resultat än väntat. 


>>L

Av Fiske - 25 juli 2009 23:26

Suget efter fiske ökar mer och mer och det var dags för ett besök i Matgölet. Jag ringde Marcus, nybliven sportfiskare i klubben, för att kolla om det fanns något intresse för lite fiske och fika. Macke hängde på och målet var att Macke skulle få sin första regnbåge i Matgölet på flugspö. För övrigt har Macke köpt ett nytt flugspö som är kanon. Ett Sierra-set som varmt kan rekommenderas.

Väl framme såg och hörde vi flera vak och chanserna kändes bra. Det började också så. Jag hann inte mycket mer än att lägga ut flugan förrän jag hade fisk. En fin 2kg regnbåge som fick följa med hem. Nu tänkte vi båda två att det kommer snabbt att vara färdigfiskat, men icke. Vi lyckades inte lura fler fiskar och Macke får vänta på sin första. Naturligtvis blev det fika och en go stunds avkoppling med bra väder.

Det känns som att regnbågarna är lite kluriga nu när det är varmt i vattnet.

Vi tar nya tag snart igen!


/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards