Alla inlägg under maj 2011

Av Fiske - 15 maj 2011 19:45

Efter att ha tillbringat några timmar av söndagen med att såga träd så behövde jag lite avkoppling. Fiske skulle det bli, frågan var bara vad och var. Maj månad brukar innebära att näbbgäddefisket är i full gång så jag begav mig till badplatsen på Sternö. Mycket riktigt, när jag kom fram såg jag direkt ett stim lekande näbbisar. Tyvärr var de inte inom räckhåll så det var bara sjögräs som fastnade på Tobydraget de första kasten. Näbbgäddorna eller horngäddor som en del kallar dem förflyttade sig runt i viken men det verkade som att jag befann mig på fel sida. På andra sidan viken stod nämligen två fiskare och jag kunde se att de tog upp över tio fiskar medan jag väntade på min första. Till sist lyckades jag dock oxå få på en fisk och det är alltid lika skoj. Näbbgäddorna fajtas bra för sin storlek, hoppar och drar. Det blev några kast till utan napp innan jag begav mig hemåt. Det är inte omöjligt att det blir ett försök till på Sternö men då provar jag nog östra sidan, kanske tom ska prova med fluga!?? 


>>L

Ovido - Quiz & Flashcards