Alla inlägg under april 2013

Av Fiske - 26 april 2013 21:15

Denna fredag var en eftermiddag med DevOps från jobbet inplanerad och den skulle tillbringas hos min kollega i Ekeberg bara ett flugkast från Mörrumsån. Därmed bestod första aktiviteten mycket riktigt av fiske i nämnda vatten. Jag hade tagit med mitt spinnspö med Cardinal-rulle och beten för att försöka lura en öring. Jag måste säga att det är fantastiskt vackert längs ån och det blev ett par sköna timmars avkoppling trots att nappen uteblev. Kollegorna var mer intresserade av burköl än fiske så det var mest jag som gick in för fisket och fiskade av en stor del av sträckan nedanför kollegans residens (innan även jag korkade upp en pilsner).

När fisket var avklarat vidtog en trerätters middag som vi själva, indelade i tre grupper, tillagade. Min kollegas fru var enväldig domare och utsåg kvällens "Mästerkock Ekeberg". Desserten stod till slut som obestridlig segrare och självklart var det min grupp som vann :-)


>>L

Av Fiske - 16 april 2013 23:30

16:e april var det dags för vårens fiske i Strömhult med det vanliga gänget. Jag tog mig till Karlshamn, närmare bestämt Sternö för egen maskin och därefter var jag passagerare i en Volvo V70 så det blev en skön resa på tisdagskvällen.

Efter framkomst var det sedvanlig inpackning av all utrustning i stugan därefter matdags, denna gång en smarrig smörgåstårta  :-)

Tidigt nästa morgon påbörjades fisket och det dröjde inte så länge innan jag drillat dagens första fisk. Jag skriver detta inlägg ett bra tag efter fisket så jag kommer inte riktigt ihåg vikterna på fångsten (2-3,5kg tror jag) men jag lyckades få upp fyra fiskar innan frukost vilket inte tillhör vanligheterna. Morgonfisket brukar iofs vara bäst men sällan man tar all fisk de tre första timmarna. Efter intagande av mackor, kaffe och jos kunde jag således ta det lugnt resten av dagen och eftersom det var en fin vårdag blev det tom en tupplur i gräset med solen som värmde gott!

Runt halvfem blev det hemresa och efter att ha hämtat upp bilen tog jag en runda till bror och syster i Mörrum samt morföräldrarna i Asarum innan hemfärd österut. Lika uppskattat med fisk som vanligt :-)


>>L

Av Fiske - 16 april 2013 22:15

Inlägg från årets vårfiske i Strömhult kommer inom kort...


>>L

Ovido - Quiz & Flashcards